Saturday, December 20, 2008

Al-Fatihah buat Arwah Syed Abhar

Berita yang paling mengejutkan aku harini
Kematian cousin aku yang berada di Jengka, Pahang.
Arwah pergi tanpa kedua parents nya yang menunaikan kewajipan di tanah suci Mekah pada ketika ini.

Aku tahu arwah mempunyai sejenis sindrom tapi tak pasti nama sindrom itu.
Arwah yang pada awalnya normal, mendapat sindrom itu pada tahun lalu.
Dari lahir, awal normal tapi apabila diserang sindrom itu, arwah tak dapat melihat..Ya Allah, begitu hebat dugaan yang kau berikan kepada kanak2 yang baru berusia 12tahun..
Tapi aku betul2 kagum dengan semangat arwah. Dia tak pernah berasa takut atau kesal apa yang berlaku pada dirinya..
Walaupun arwah dah tak nampak, lagaknya macam biasa.
Kalau aku teringat akan hal arwah, pasti tertawa..
3hari sebelum kematian arwah, aku ada mendapat mimpi seseorang yang aku kenal meninggal.
Tak sangka itu petanda kematian arwah.

Percaya atau tidak,
Arwah Abhar pergi meninggalkan kami semua.
Aku berdoa dia ditempatkan dengan orang yang bertaqwa dan beriman.

Al-Fatihah.

kasih sayang dari,
cyma.

No comments: